Home Natuur Zondagboekrecensie – Wetland Diaries door Ajay Tegala – Mark Avery

Zondagboekrecensie – Wetland Diaries door Ajay Tegala – Mark Avery

0

Ik ben geen groot voorstander van de jeugdcultus, omdat ik vind dat dit een levensfase is waar je het beste overheen kunt groeien. Maar dit boek, van deze jonge man (start dertig), is een genot. Echt!

De auteur is enthousiast over zijn baan als boswachter op het terrein van de Nationwide Belief in Wicken Fen en zijn enthousiasme omvat zijn werk, zijn collega’s en de wilde dieren die hij daar moet verzorgen. Maar dit is een verhaal van wat hij feitelijk doet, van dag tot dag, waarbij hij zich bezighoudt met de scherpe kanten van het natuurbehoud, zouden sommigen zeggen (hoewel er overal scherpe kanten zijn). Hij beheert wilde dieren, kijkt naar poep, castreert kalveren, previous oormerken en andere taken met betrekking tot het beheer van binnenlandse dieren die een integraal onderdeel zijn van het beheer van het eerste (en beste?) natuurreservaat van de Nationwide Belief dat 125 jaar oud is.

Het is niet bepaald de Camargue, maar Wicken Fen heeft zijn eigen vee en paarden die een integraal onderdeel zijn van het beheer van de tenting en met wie Ajay een groot deel van zijn tijd doorbrengt. De particulars van het dagelijkse voorraadbeheer zijn interessant en zullen voor sommigen eye-openers zijn.

Wicken Fen is een prachtige plek en ik ben er in de loop der jaren regelmatig geweest, als tiener, als pupil en meer recentelijk om in de winter naar de rustende blauwe kiekendieven te kijken of om collega’s in het café te ontmoeten voor een praatje in een aangename omgeving. Het is een venster op hoe een deel van dit uitgestrekte veenlandschap er ooit uit zou hebben gezien, en het staat in zo’n groot distinction met de akkers die mijn rit naar deze oase domineren. De Nationwide Belief heeft grote plannen om het natuurvriendelijke beheer verder uit te breiden en ik wens ze daar veel succes mee. De lezer leert op deze pagina’s veel over de web site, zijn geschiedenis en de plannen voor zijn toekomst en het is een heel goed voorbeeld van hoe goed de Nationwide Belief kan zijn als hij er zijn zinnen op zet.

Mensen zijn interessant omdat we, als ze ons vertellen wat ze doen, onszelf in hun schoenen of laarzen plaatsen en ons afvragen hoe het voelde om dat te doen, en of we er goed in zouden zijn, en hoe we ons zouden voelen aan het eind van de movie. de werkdag of week. Met dit verslag kunnen we ons allemaal voorstellen hoe het is om boswachter te zijn op deze nogal prachtige plek. Elk menselijk leven is interessant voor de geest van iemand die bereid is geïnteresseerd te zijn en, en dit is belangrijk, als de auteur het verhaal goed vertelt. Dit boek en deze auteur vertellen het verhaal heel goed. Ik voelde me heat voor de auteur en verliet zijn boek omdat ik wilde dat hij een goed leven zou leiden, positief zou blijven en dat enthousiasme zou behouden. Ik vraag me af wat hij over tien jaar zal doen.

De omslag? Het is goed omdat het ons de auteur en zijn labrador laat zien op de plaats waar de actie plaatsvindt. Ik zou het een 9/10 geven omdat het gepast, waarheidsgetrouw en nuttig is, ook al is het niet verbluffend boeiend.

Wetland Diaries: leven als ranger en herwilderen op Wicken Fen door Ajay Tegala is uitgegeven door De Geschiedenispers in mei

Gesigneerde exemplaren van mijn meest recente boekboek, Reflectieszijn bij mij verkrijgbaar.

Contacteer me op (e-mail beveiligd)