Home Natuur Zondagboekrecensie – Natuurlijke oorzaken door Stephen Mills – Mark Avery

Zondagboekrecensie – Natuurlijke oorzaken door Stephen Mills – Mark Avery

0

Ik vond dit boek erg leuk. Het is geschreven door iemand van ongeveer mijn leeftijd (iets ouder) die naar veel van dezelfde plaatsen heeft gereisd als ik in vergelijkbare periodes van zijn leven, maar ik denk niet dat je in Oxford, de Camargue of de Coto had moeten zijn Donana kan op die momenten ook genieten van het boek. De auteur schrijft zeer boeiend over zijn leven, familie, vriendinnen, expedities, conserveringswerk en vooral over het maken van movies. Hij heeft gewerkt aan tv-series over de Indiase natuur, waaronder de soort die op de voorkant van het boek staat, maar ook aan The Lifetime of Vegetation en vele andere natuurprogramma’s. Dat is allemaal interessant, een deel ervan heel interessant, maar het is omdat de auteur (hoewel we alleen zijn verhaal hebben om dit te beoordelen) een dynamische, bedachtzame en boeiende kerel lijkt te zijn, dat ik de bladzijden bleef omslaan.

Deze autobiografie was de moeite waard om te schrijven en is zeker de moeite waard om te lezen. Er zijn vignetten van interessante mensen (sommige van hen beroemd), verslagen van interessante plaatsen en verhalen over interessante dieren in het wild. Maar dit is ook een man die over zijn leven heeft nagedacht terwijl hij het leefde en nu op het grootste deel ervan terugkijkt. Het is heel goed om te lezen.

De omslag? Heel opvallend, maar vertelt je ook dat er misschien wel iets over Tijgers in dit boek staat, en dat is er heel veel. Ik zou het 9/10 geven.

Pure Causes: het wilde leven van een natuurfilmmaker door Stephen Mills is uitgegeven door Chiselbury.

Gesigneerde exemplaren van mijn meest recente boekboek, Reflectieszijn bij mij verkrijgbaar.